Wednesday, June 2, 2010

YAHUDI ZIONIS YANG TIDAK BERPERIKEMANUSIAAN

USAHA BETUL PASTI DIBERKATI ALLAH S.W.T.


1. Tidak ada yang menganggap dirinya manusia yang tidak terkesan dengan tindakan Zionis Israel yang zalim ke atas kapal yang membawa sukarelawan, ubat dan keperluan kemanusiaan untuk penduduk di Gaza.

2. Dato' Azumu Tak, seorang Veteran UMNO dan MAYC telah menalifon saya pada pagi kelmarin l Jun, 2010 menyatakan telah menerima telefon dari anaknya Ahmad Faizal atau TEJA menyatakan beliau berada di atas kapal kedua bersama YB Nizar Anggota Parlimen Parit dan mereka masih selamat. Saya mendengar nada suara Dato' Azumu yang sayu dan sama-sama kami mendo'akan semoga misi kita berjaya dan diberkati Allah s.w.t. hendaknya. Sama-samalah kita mendo'akan semoga roh mereka yang telah syahid dalam misi kemanusiaan ini mendapat tempat yang sebaiknya di sisi Allah s.w.t..

WAWANCARA LARRY KING DENGAN EHUD BARAK

3. Apabila membaca mengenai kekejaman Israel ini saya teringat kembali kepada satu wawancara dalam CNN antara mendiang Ehud Barack dan Larry King sebelum persidangan OIC ke 10 yang diadakan di Putrajaya dari 11 hingga 18 Oktober, 2003. Persidangan ini diadakan kira-kira 13 hari sebelum Tun Dr. Mahathir berundur dari menjadi Perdana Menteri pada 31 Oktober, 2003 setelah menjadi Perdana Menteri sejak 16 Julai, 1981..

3. Larry King telah bertanya Ehud Barack 'How do you feel Mr. Prime Minister about the coming OIC gathering in Kuala Lumpur?' Ehud Barack menjawab dengan bertanya balik kepada Larry King 'What are they going to do in Kuala Lumpur that I should be concerned about?' Larry King menjawab 'They are going to pass resolutions sto condemn you over your activities in Palestine.' 'Is that all?' tanya Ehud Barak. 'Yes, what do you think about that?' 'They have been doing that all this while, so many times ....... they can carry on doing it ........ I am not bothered.' 'What would bother you then?' tanya Larry King. "I would be bothered if they are providing enough funds or weapons for the Palestinians. Or send their tanks and soldiers to Palestine. As far as talking or passing resolutions is concerned, they can carry on. They have done that many times before.'

DO'A YANG TIDAK BERJAWAB

4. Di Mekah pada 10 hari terakhir di bulan Ramadhan, yang bermula pada 27 Oktober, 2003, saya telah bersama-sama dengan berjuta orang juma'ah bersembahyang Terawih dan Tahajjud dan di dalam do'a Qunut dengan panjang lebar mendo'akan supaya bumi Palestin didaulatkan kembali. Saya pun teringat bahawa do'a begini telah mula saya ikuti sejak saya mula ke Mekah, berkali-kali, sepanjang 30 tahun sejak tahun 1974 bila saya mula menjadi anggota Parlimen. Saya percaya do'a ini sudah dibaca sejak Israel menduduki Palestin. Kenapa do'a umat Islam ini tidak berjawab sedangkan Allah menjanjikan akan mengabulkan do'a lebih-lebih lagi bagi umat yang teraniaya. Tentu ada sesuatu yang salah pada umat Islam itu sendiri. Apakah 'username' dan 'password' kita salah maka kita tidak dapat layari do'a kita di alam cyber?

5. Berertilah sekadar membuat resolusi, sebagaimana yang dicemuhkan oleh Ehud Barak dan berdoa sebagaimana yang telah dan sedang kita lakukan nasib umat Islam tidak akan berubah. Allah s.w.t. telah berfirman dengan maksud 'Allah tidak akan merubah nasib sesuatu kaum kecuali kaum itu merubahkan dirinya sendiri'. Jelaslah nasib umat Islam di dunia, khususnya dalam menghadapi cabaran Zionis Israel, tidak akan berubah kecuali sesuatu yang benar kita lakukan sendiri.

KITA PERLU TERUS BERSEMINAR DAN BERDO'A

6. Ini tidak bererti kita berhenti bermesyuarat, berseminar, berkoferensi, berkonvensyen dan bersidang dengan berbagai resolusi. Semua ini penting untuk menambahkan ilmu, kesedaran dan ingatan kita dan generasi muda yang ketinggalan maklumat, dan kita juga tidak boleh berhenti dari berdo'a tetapi sebagaimana kata pepatah Arab 'Ilmu yang tidak diamal itu umpama pokok yang tidak berbuah'.

ISRAEL MULA TAKUT PADA 'THE TIP OF THE ICE-BERG'

7. Kini kita lihat Israel sudah berasa bimbang dan takut. Belum lagi umat Islam menyekat bekalan minyak kepada negara yang membantu kezaliman Israel, belum lagi negara-negara Islam berpakat untuk mendirikan Barisan Sukarelawan OIC, dan belum lagi hartawan-hartawan dan negara-negara Islam mendirikan Bank 1-Islam untuk mengumpulkan dana untuk membebaskan Palestin, baru dengan mengirim kapal bantuan kemanusiaan untuk Gaza kita dapati Israel sudah gementar sehingga bertindak dengan kejamnya. Israel perlu diberitahu bahawa ini hanya 'the tip of the ice-berg'.

PIMPINAN TUN MASIH DIPERLUKAN

8. Saya percaya inisiatif ini, yang ditaja oleh Tun Dr. Mahathir mendapat sokongan umat Islam di seluruh dunia. Saya telah hadir di dalam Persidangan Kemuncak OIC ke 10 mewakili Universiti Islam Antarabangsa Malaysia yang ada kursi sebagai pemerhati dalam semua persidangan OIC. Sebelum persidangan bermula seorang diplomat Pakistan telah membawa saya untuk bertemu dengan Presiden Musharraf selaku presiden Pakistan di waktu itu. Presiden Musharraf menyatakan kepada saya bahawa OIC telah memutuskan supaya persidangan ke 10 diadakan di Kuala Lumpur kerana pemimpin-pemimpin dunia Islam berhasrat untuk melantik Tun Dr. Mahathir sebagai ketua OIC. Katanya  'We chose Malaysia because we want Mahathir to lead us, not just anybody from Malaysia'. Perwakilan OIC kecewa dengan perletakan jawatan Tun Dr. Mahathir dan Musharraf berkata beliau mewakili pemimpin-pemimpin OIC meminta saya merayu kepada Tun Dr. Mahathir supaya tidak meletak jawatan. Saya tidak sampaikan rayuan Musharraf kepada Tun kerana saya mengetahui Tun tidak akan berginjak dari keputusannya.

BERSATU, BERTINDAK DAN BERDO'A

8. Marilah dengan peristiwa yang berlaku ini semangat umat Islam di seluruh dunia melonjak bangun untuk bersatu dan bertindak dengan betul diiringi do'a yang sudah pasti dimakbulkan oleh Allah s.w.t..

14 comments:

alangtrio said...

assalamualaikum, harap bersabar dgn soalan saya yg mungkin agak naif.

Adakah apa apa sekatan di dalam perundangan OIC yg tidak membolehkan sesaorang yg sudah tiada lagi dlm kerajaan memegang jawatan? Jika tiada, mengapa tidak boleh diushakan agar Tun menjadi pengerusi OIC?

Kebelakangan ini ada usha usha di alam maya untuk menonjolkan Tun sebagai the NEXT UN Sec. Munglin saya bersikap pesimis, tetapi saya rasa peluang untuk Tun amatlah tipis, walaupun saya yakin Tun adalah yang terbaik untuk UN sekarang ini. Tetapi sekiranya boleh diushakan untuk Tun menerajui OIC, saya rasa sesuatu yang konkrit mungkin dapat Tun ushakan. Harap dapat difikirkan

Wassalam

Anonymous said...

alahai Tun, putaq adala. Yahudi mmg dah dayus semcm org terajang org kat airport dulu.

A Voice said...

Ada beberapa rakan saya di atas flotilla itu - Pejo salah seorang, Norazman pensyarah UIA, Matthias Chang, Shamsul Akmar dan Ashwad.

Buat masa sekarang, saya rasa kagum dengan keberanian mereka dan ramai orang2 Malaysia bersama mereka.

Teruskan misi anda semua. Namun begitu saya dakan mereka semua selamat!

Anonymous said...

Idea misi menghantar bantuan kemanusiaan ke Gaza adalah datangnya dari Tun juga.

Israel ruled the world by proxy. Ucapan Tun di persidangan OIC pada tahun 2003 telah menyebabkan pemimpin Israel dan sekutunya tersentak. CNN dan BBC tidak langsung menyiarkan ucapan Tun.

Amir Abu Bakar Julaihi said...

salam tan sri,
saya melahirkan rasa penghargaan yang tinggi kepada peserta kovoi kemanusiaan ll4 gaza.mereka punya kehebatan dan keberanian yang jitu walaupun misi itu tidak mencapai objektif sepenuhnya.

Berkenaan dengan doa yang tidak @belum diperkenankan,teringat saya sepotong hadis yg mafhumnya begini:doa seseorang pemuda itu tidak diterima Allah kerana makanan dan minumannya dari sumber haram,pakaiannya pun sumber haram...takut saya mengingatkan mafhum hadis itu.lebih-lebih di zaman kita sekarang..dah habis bercampur halal-haram..hinggakan orang awam keliru,sang pemerintah pula(BN UMNO) tidak ambil peduli perkara seperti ini.

tan sri sebagai mantan rektor taman budi dan ilmu,mantan menteri kabinet,mantan mb seakan tak dapat berbuat apa ketika berkuasa dulu...bersambung

Ramli Mohd Yunus said...

Tan Sri,

Ehud Barrack betul. Hanya senjata saja yang akan menakukkan Israel. OIC perlu berhenti membuat resolusi, sumbangkan senjata dan kewangan.

Saya lebih yakin pemimpin macam Mahmoud Ahmadinejad dan pemimpin bukan Islam seperti Kim Jong Ill dan Hugo Chaves. Yang lainnya banyak main politik.

shamsuri said...

asalamulaikum tan sri.puncanya umat pelastin tidak bersatu.umat islam pun tidak bersatu.umat arab dibenua arab pun tidak bersatu.dunia arab ada harta seperti minyak tetapi tidak ada herti guna.

kita anak melayu said...

Tan Sri, takziah atas kematian ayahanda Hassan De Tero - saya ada di JB bersama tan sri dengar cerita beliau...


maaf lari topik skit

GEMPAR !!Kakak Teresa kok masuk Islam???

baca di SINI

PaKMie said...

Asalamualaikum TS dan rakan2...

Betullah kita perlu bersihkan diri kita dahulu, iklaskan, doa kita akan Allah makburkan. Allah tidak munkir janji...

Salam perjuangan...

Kenn said...

What the Israelis did was beyond the international law.

What exactly did Hitler see in Jews back then?

Ramli Mohd Yunus said...

Dear friends,

We are dealing with uncivilised human beings so forget about diplomatic. Scrap the resolutions and those burning of Israel flags. The Zionists are `animals' so treat them like one.

Take action and start collecting fund to buy arms for the Palestine. Smuggle them to Gaza. Train and support more sucide bombers. Pray every seconds for the death of all Zionists.

Train our children to hate the Jews from day one and treat them as animals. Learn not to sympatise with them, kill them, torture them and bury them alive! That is the least we can do.

To Hell with Netanyahu!

IES Agencies said...

JOKE OF THE DAY: Haris Ibrahim thinks Pakatan can produce a fair and balanced newspaper....

Read all about it HERE

Aku said...

 Boikot aje Israel JAHAMAN!!!
Kapal bantuan Malaysia disekat oleh israel mmg tersangat-sangatlah kejam betul.. Didapati ada kapal-kapal dari israel jahaman masuk di Malaysia…
Dari itu kita perlu mengusulkan, yang kapal-kapal perniagaan dari israel juga perlu diboikot untuk melakukan sebarang perniagaan di Malaysia…
Kerajaan pun perlu ambil tindakan pada kapal-kapal company Israel daripada masuk diperairan Malaysia…
Contoh Kapal : searching ” ZIM Line

abdullah hasnan said...

salam ts..takziah di atas kembalinya kerahmatullah ayahenda teuku hasan detiro..alfatihah..semoga Allah merahmati roh nya...mengenai israel elokjuga difikirkan supaya umat islam boleh membekalkan senjata kepada pejuang palastine.memandangkan negara negara islam di sekeliling israel tidak bersatu..saya merasakan tun dr mahathir boleh berusah dan mencari kaedah untuk menyatukan mereka..insya Allah semuanya akan jadi kenyataan dengan izin allah..tun dr mahathir pernah membantu pejuang Bosnia kenapa tidak pejuang Palastine.